ReadyPlanet.com


Hello friends, we are waiting for you


Hello Friends,

This is the first greeting from me to all of you, I am the one who willing to connect the world together. I"d like to share the nice various experience from Baansuanpyramid to wake mind up.

My supreme master, Ar-jarn Ubol Supadechaporn, this name may quite new for you but if you are seeking for the one who can ligh your life up, and become the enlighten being, I think she is the best friend of you from now on.

I think the goodness has no boundaries even religion,language or nationality coz we prefered the same thing,no one looking for the suffering,right? All the best happiness I"ve gained from Baansuanpyramid is the best thing that God gave for us. Now I think we can start exploring the wonderful thing inside Baansuanpyramid together then sharing and hands in hands to build up the new ONE world beyond the frontier together.

I do hope this article can connect our good relationship and make this world smaller but fulfil with the happiness. I am looking for your comment.

อยากให้เพื่อนๆที่อยู่ต่างประเทศและมีเพื่อนๆชาวต่างชาติ ไม่ว่าชาติไหนก็ตามที่สามารถใช้ภาษาอังกฤษได้ อยากให้เขาลองมาเริ่มต้นเข้ามาดูเวปไซต์และเขียนทักทายกันได้นะครับ อย่างน้อยผมก็รอว่าอยากให้บักสีดา ฮังการี มาตอบก็ยังดี หวังว่าทุกๆท่านคงช่วยกัน สร้างขยายเครือข่ายความดี ช่วยงานท่านอาจารย์ให้เปลี่ยนจิตคนทั้งโลก เพื่อลดภัยพิบัติกันนะครับ โทษทีนะครับ ผมเขียนเร็วไปหน่อย แบบว่าดึกแว้วว ภาษาฝรั่งไม่ค่อยสละสลวยนัก แต่อยากให้เป็นจุดเริ่มต้นเชื่อมโลกเข้าด้วยกัน

 



ผู้ตั้งกระทู้ ธนา อรุณภิญโญพล (nirvana_time-at-hotmail-dot-com) กระทู้ตั้งโดยสมาชิก โพสต์และแสดงความเห็นเฉพาะสมาชิกเท่านั้น :: วันที่ลงประกาศ 2011-06-08 00:12:28


[1]

ความคิดเห็นที่ 1 (1550992)

Hi Mr.Surasit,

I am know you can speak Buk-see-da very good ha ha ha, please share your experience to our friends around the world, also please tell your success story about the miracle of Baansuan"s banknote as well.

ผู้แสดงความคิดเห็น ธนา อรุณภิญโญพล (nirvana_time-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-08 00:27:17


ความคิดเห็นที่ 2 (1550993)

 

    อนุโมทนาบุญกับคุณธนาด้วยนะคะ

ได้รื้อฟื้นการใช้ภาษาด้วย  ดีมาก ๆ  เลยค่ะ

ผู้แสดงความคิดเห็น ตาล (ฉวีวรรณ นภาพรรณราย) (cha2508-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-08 00:28:47


ความคิดเห็นที่ 3 (1550994)

ว้าวๆๆๆๆๆๆ สิ่งที่รอคอยมาแล้ว อนุโมทนาสาธุค่ะ ขอแจมด้วยคน แบบ snake snake fish fish

welcome friends, we are waiting for you to change our the world to be happiness, and help all of us from disaster that happening soon. If we help together everything can change  

ผู้แสดงความคิดเห็น วราภรณ์ หล่าบรรเทา (iceteaza-at-yahoo-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-08 00:29:06


ความคิดเห็นที่ 4 (1550996)

 

  โกอินเตอร์เลยพี่น้องชาวบ้านสวน  สงสัยไปพร้อมเวปมาสเตอร์บ้านสวนคืนนี้แน่ ๆ

เครื่องออกแล้วยังค่ะ  ฝากกระทู้นี้ไปด้วยนะคะ

ผู้แสดงความคิดเห็น ตาล (ฉวีวรรณ นภาพรรณราย) (cha2508-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-08 00:35:16


ความคิดเห็นที่ 5 (1550997)

I am sure we are entering with new pace of truth that never seen before, we are closer to our real home,closer to the nature and break all causes of suffering completely. 

ผู้แสดงความคิดเห็น ธนา อรุณภิญโญพล (nirvana_time-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-08 00:36:49


ความคิดเห็นที่ 6 (1551007)

 โห...กดดันซะงั้นพ่อใหญ่เรา ไปไงล่ะทีนี้

Many thanks for Khun Thana to make it happen in English version and hope we can help this earth from disaster by changing our depth of mind to be a positive thinking and peaceful.

Sorry for my English is not so well. I am the one who has got a great experience from the miracle of Baansuanpyramid to be a better life, better living. In 2-3 weeks after I have got the small model of Pyramid, my business is getting too good even some of lost order but my customer came back and give me an order without any questions. After that my business is still keep growing in every month.

However, this kind of luck is not happen if you are not change your depth of mind to make a good thing. The truth is based on the teaching of our Lord Buddha and also my supreme master Ar-Jarn Ubol. Once you make a good thing without the returning then you will get it back.

Please share your experienced from the power of Pyramid that your story will may help to each other as well. ...มั่วๆ เด้อครับ

ผู้แสดงความคิดเห็น คุณสิทธิ์(สุรสิทธิ์ ศรประสิทธิ์) (surasit2010-at-gmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-08 01:47:34


ความคิดเห็นที่ 7 (1551012)

Hi everyone,

Well, well, well, Mr. Thana, I"d love to say "wow" for your wonderful idea to create this forum for English users. At least it will be the best chanel for all the foreigners who"ve already been at Bansuanpyramid, to share their own experiences with us. 

 

So Mr. Adam, Mr. Martin and ???? , We would love to hear anything from you ; what you think about Master Ubon and the event happening at Bansuanpyramid? or if you have any questions pls don"t hesitate to ask us, we"re happy to find out the answer for you.

 

I do understand it wouldn"t be easy to come accross clearly in the first visit to Bansuanpyramid.

 

A brief explanation, Master Ubon is the one who has strictly followed the Buddha Teaching and tried to prove it in scientific way. The rule of Karma is the law of universe. Whatever you"ve done to anything or anyone, you"re the one who have to pay it back sooner or later. Cos everyone in the universe is under the rule of Karma which is The Eternal Truth of Buddha.

 

 

Please bear in mind

"What goes around

 comes around"

 

 

 

Welcome everyone to the holy website "Bansuanpyramid"

From Chanida

 

ผู้แสดงความคิดเห็น ชนิดา เชิงสะอาด (nhongjung-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-08 03:30:34


ความคิดเห็นที่ 8 (1551045)

  อนุโมทนาบุญกับคูณธนาด้วยนะค่ะและถือโอกาศฝึกเรียนภาษาด้วยค่ะ

ผู้แสดงความคิดเห็น จรีพร แก้วนวล (ศิลป์) (kaewnuan-at-gmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-08 09:57:39


ความคิดเห็นที่ 9 (1551073)

อนุโมทนาค่ะคุณธนาได้กลับมาเรียนภาษากันใหม่ในวัย 50 อัพ ฮ่า..ฮ่า

ผู้แสดงความคิดเห็น ฉันทนา ชูนุ่น (coffe-dot-i-joker-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-08 12:32:50


ความคิดเห็นที่ 10 (1551093)

Hello (Sa was dee ka)

I would like to say that  this is the one of best idea to share the best thing for people around the world. Welcome friends  to the true happy home "Pyramid garden home"

but i can"t help u more because i know english only little.

Sister Chanida may u show the 5 laws for happiness to oversea people.

(เพราะหนูแปลไม่ได้ แหะ ๆ ศีล 5 อ่ะคะ จะดีมั้ยคะ เพื่อเป็นแนวทางให้เค้าปฏิบัติกัน)

 

Love all

Whan (the meaning of mine is the ring)

(เขียนผิดก็ขอโทษด้วยนะคะ ช่วยแก้ให้ด้วยเด้อ อายจัง มั่วตลอด)

 

ผู้แสดงความคิดเห็น พัทธ์ธีรา วังกาวันมณเฑียร (แหวน) (vann_ult-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-08 14:51:11


ความคิดเห็นที่ 11 (1551209)

Hi Kun Whan,

I"m really glad to see that you"ve tried to write in English. Would like to encourage everyone to write in English as well, don"t worry about the grammar or spelling. Just have a go!!!! Don"t be shy!  None of us is an English native speaker,anyway.

Every little helps!

Welldone!!! Sister

Alright Khun Whan  you"ve mentioned that we should present the idea of Sila 5 or The 5 Precepts to our foreign friends.

Great suggestion though thanks!!!  

The Five Precepts (Sila5)

The Five Precepts are recommendations given by the Buddha proposed to be lived by one who wishes to lead a peaceful life while contributing to the happiness of family and society.

1. No killing                              Respect for life
2. No stealing                            Respect for others" property
3. No sexual misconduct           Respect for our pure nature
4. No lying                                Respect for honesty
5. No intoxicants                       Respect for a clear mind

             No killing

The Buddha said, "Life is dear to all beings. They have the right to live the same as we do." We should respect all life and not kill anything. Killing ants and mosquitoes is also breaking this precept. We should have an attitude of loving-kindness towards all beings, wishing them to be happy and free from harm. Taking care of the earth, its rivers and air is included. One way that many Buddhists follow this precept is by being vegetarian.

No stealing

If we steal from another, we steal from ourselves. Instead, we should learn to give and take care of things that belong to our family, to the school, or to the public.

No sexual misconduct

Proper conduct shows respect for oneself and others. Our bodies are gifts from our parents, so we should protect them from harm. Young people should especially keep their natures pure and develop their virtue. It is up to them to make the world a better place to live. In happy families, the husband and wife both respect each other.

No lying

Being honest brings peace into the world. When there is a misunderstanding, the best thing is to talk it over. This precept includes no gossip, no back-biting, no harsh words and no idle speech.

No intoxicants

The fifth precept is based on keeping a clear mind and a healthy body. One day, when the Buddha was speaking the Dharma for the assembly, a young drunkard staggered into the room. He tripped over some monks who were sitting on the floor and started cursing loudly. His breath reeked of alcohol and filled the air with a sickening stench. Mumbling to himself, he reeled out the door.

Everyone was astonished at his rude behavior, but the Buddha remained calm. "Great assembly!" he spoke, "Take a look at this man! He will certainly lose his wealth and good name. His body will grow weak and sickly. Day and night, he will quarrel with his family and friends until they abandon him. The worst thing is that he will lose his wisdom and become stupid."

Little by little, one can learn to follow these precepts. If one sometimes forgets them, one can start all over again. Following the precepts is a lifetime job.

 If one kills or hurts someone"s feelings by mistake, that is breaking the precepts, but it was not done on purpose.

________________________________________________________________________

 

 

If you understand these basics teaching of the Buddha well, it will be easier to understand what exactly Master Ubon is doing now.  You could say whatever happens in Bansuanpyramid is "Miracle" but in fact she"s just proved how the rule of Karma really works.

"CAUSE" and "EFFECT"  

That"s it for today, huh?????

 

By the way , The small model of Pyramid and The Banknote which Mr.Surasith has written about, are sort of sacred objects from Bansuanpyramid. Believe it or not, they can bring you luck and happiness.

 

 

ผู้แสดงความคิดเห็น ชนิดา เชิงสะอาด/CHANIDA ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-09 04:45:58


ความคิดเห็นที่ 12 (1551279)

The ultimate interpretation of the five precepts.

And I hope that it will benefit everyone if you apply in real life.

Thanks a lot for translation ...my lovely sister



ผู้แสดงความคิดเห็น พัทธ์ธีรา วังกาวันมณเฑียร (แหวน) (vann_ult-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-09 15:59:52


ความคิดเห็นที่ 13 (1551316)

This Dhammatalk is very useful for people who are seeking for the peaceful in mind, I translated into Thai so that you can follow the right method of meditation. I do hope this one will help you to access the higher self inside your physical body soon.

ผมเห็นว่าธรรมะบทนี้ของหลวงปู่ชา แห่งวัดหนองป่าพงพระอริยะสงฆ์ผู้มีเมตตาธรรมสูงส่ง  และวิธีการทำสมาธินี้มีประโยชน์ คุณค่ามหาศาลต่อทุกๆคนโดยเฉพาะชาวต่างชาติที่เพิ่งเริ่มศึกษาและสนใจปฏิบัติสมาธิ ผมได้แปลเป็นไทยไว้ให้ทุกๆคนได้ลองอ่านและปฏิบัติตามดูนะครับ ผิดพลาดประการใดขออภัยมา ณ ที่นี้ด้วยนะครับ
 
ขอบพระคุณที่มา http://www.ajahnchah.org/book/On_Meditation1.php 
On Meditation
To calm the mind means to find the right balance. If you try to force your mind too much it goes too far; if you don"t try enough it doesn"t get there, it misses the point of balance.
การทำจิตให้สงบหมายถึงการหาจุดสมดุลพอดีของจิต หากว่าเราพยายามบังคับจิตมากเกินไปมันก็จะไปกันใหญ่ และหากเราไม่เพียรพยายามเพียงพอมันก็ไม่เกิดผล เพราะว่ามันขาดความพอดี
 
Normally the mind isn"t still, it"s moving all the time. We must strengthen the mind. Making the mind strong and making the body strong are not the same. To make the body strong we have to exercise it, to push it, in order to make it strong, but to make the mind strong means to make it peaceful, not to go thinking of this and that. For most of us the mind has never been peaceful, it has never had the energy of samādhi, so we must establish it within a boundary. We sit in meditation, staying with the "one who knows".
ธรรมชาติของจิตนั้นเป็นสิ่งที่ไม่อยู่นิ่ง มันจะเคลื่อนไหวและคิดอยู่ตลอดเวลา เราจึงต้องสร้างกำลังจิตให้แข็งแกร่งขึ้นมา แต่การสร้างจิตให้กำลังและการสร้างร่างกายให้แข็งแรงนั้นต่างกัน หากต้องการสร้างร่างกายให้มีกำลังแข็งแรงเราก้ต้องออกกำลังกายมัน ฝึกฝนมันเข้าไว้ เพื่อให้มันแข็งแรงมีกำลังวังชา แต่การสร้างจิตให้มีกำลังนั้นหมายถึงการทำจิตให้เกิดความสงบ ไม่คิดนั่นคิดนี่ สำหรับจิตของคนเราส่วนใหญ่นั้นมันไม่เคยมีความสงบมาก่อน มันจึงไม่เคยมีกำลังของสมาธิ ดังนั้นเราต้องหางานให้กับจิตทำและสร้างขอบเขตไว้ให้มัน โดยการทำสมาธิ จิตอยู่กับสิ่งใดสิ่งหนึ่ง
 
If we force our breath to be too long or too short, we"re not balanced, the mind won"t become peaceful. It"s like when we first start to use a pedal sewing machine. At first we just practise pedalling the machine to get our coordination right, before we actually sew anything. Following the breath is similar. We don"t get concerned over how long or short, weak or strong it is, we just note it. We simply let it be, following the natural breathing.
หากเราบังคับลมหายใจให้ยาวเกินไป สั้นเกินไป ตัวเราเองก็จะอึดอัดไม่สมดุล จิตเราก็จะไม่ลงสู่ความสงบ มันเหมือนกับการเริ่มใช้จักรเย็บผ้า ในตอนแรกเราต้องลงถีบจักรดูก่อนเพื่อหาจังหวะที่ลงตัว ก่อนที่จะเริ่มลงมือถีบจักรเย็บงานจริง ฉันใดก็ฉันนั้น การหายใจก็เช่นเดียวกัน เราจะไม่สนใจกังวลกับลมหายใจที่ยาวไป สั้นไป ลมมันอ่อนหรือว่าลมมันแรงไป เราแค่กำหนดรู้ดูมันเฉยๆ ปล่อยให้มันสบายๆเป็นไปตามธรรมชาติของลมหายใจมันเอง
 
When it"s balanced, we take the breathing as our meditation object. When we breathe in, the beginning of the breath is at the nose-tip, the middle of the breath at the chest and the end of the breath at the abdomen. This is the path of the breath. When we breathe out, the beginning of the breath is at the abdomen, the middle at the chest and the end at the nose-tip. Simply take note of this path of the breath at the nosetip, the chest and the abdomen, then at the abdomen, the chest and the tip of the nose. We take note of these three points in order to make the mind firm, to limit mental activity so that mindfulness and self-awareness can easily arise.
เมื่อลมหายใจสบายตามธรรมชาติของมันแล้ว เราจะใช้การหายใจเป็นตัวทำสมาธิ(อาณาปานสติ) เมื่อเราหายใจเข้า จุดเริ่มต้นของลมจะอยู่ที่ปลายจมูก กลางลมจะอยู่ที่หน้าอก และปลายลมจะอยู่ที่จุดเหนือสะดือหรือท้อง นี่คือเส้นทางการเดินลม เมื่อเราหายใจออก จุดเริ่มต้นของลมจะอยู่ที่ท้อง กลางลมจะอยู่ที่หน้าอก และปลายลมจะอยู่ปลายจมูก ตามรู้ดูมันสบายๆตามเส้นทางของลมตั้งแต่ปลายจมูก หน้าอก และท้อง จากนั้นเริ่มที่ท้อง หน้าอก และปลายจมูก ตามดูกลับไปกลับมาอย่างนั้นใน 3 ฐานของลม เพื่อให้จิตมีความมั่นคง ลดความคิดฟุ้งซ่าน เพื่อที่ให้เกิดสติและสัมปชัญญะได้ง่าย
 
When our attention settles on these three points, we can let them go and note the in and out breathing, concentrating solely at the nose-tip or the upper lip, where the air passes on its in and out passage. We don"t have to follow the breath, just to establish mindfulness in front of us at the nose-tip, and note the breath at this one point - entering, leaving, entering, leaving.
เมื่อเราตั้งใจดูลมทั้ง 3 ฐานจนจิตมีความมั่นคงดีแล้ว เราสามารถปล่อยลมให้เข้าออกเพียงตามดูมันอยู่อย่างนั้น และตั้งฐานของจิตอยู่ที่ปลายจมูกหรือริมฝีปากบนที่ใดที่หนึ่ง ซึ่งลมเข้าและลมออกผ่านกระทบ และตอนนี้เราไม่ต้องตามดูลมหายใจแล้ว เพียงแต่มีสติอยู่ตรงปลายจมูกและตามดูลมหายใจที่จุดเดียวนี้เท่านั้น ลมเข้าก็รู้ ลมออกก็รู้ ลมเข้าก็รู้ ลมออกก็รู้
 
There"s no need to think of anything special, just concentrate on this simple task for now, having continuous presence of mind. There"s nothing more to do, just breathing in and out.
เราไม่อยากรู้อยากเห็นอะไรทั้งนั้น แค่สนใจอยู่กับงานเบื้องหน้าคือลมหายใจเข้าออก จิตคอยรู้ ดูอยู่อย่างต่อเนื่องไม่ขาดสาย ไม่ลดละ ไม่มีงานใดที่จะต้องทำในเวลานี้ นอกจากลมเข้า และลมออกอย่างเดียว
Soon the mind becomes peaceful, the breath refined. The mind and body become light. This is the right state for the work of meditation.
ไม่ช้าจิตก็จะเกิดความสงบระงับขึ้นมา ลมหายใจก็จะละเอียดลงๆ จิตใจและร่างกายก็จะเบาสบาย นี่คือภาวะของจิตที่เกิดความสงบในการทำสมาธิ
 
ผู้แสดงความคิดเห็น ธนา อรุณภิญโญพล (nirvana_time-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-09 20:37:45


ความคิดเห็นที่ 14 (1551371)

Deepest thanks to Khun Thana for sharing

this marvelous article to everyone.

It"s very kind of you to translate into Thai as well.

And um!! it"s really good translation. I"m quite amazed , really!!!!

 

In my opinion, "Balance" this word is very important,

everyone should be more concerned about  "it".

 

If once, when your mind or body is not in balance,

then you"ll be miserable easily.

 

If there"s too much thing in your head, it makes you stress

so you have to clear your mind first, to keep it in BALANCE.

 

The meditation is the best method to balance your mind.

Once when you have healthy mind, then you"ll have healthy body. 

 

The secret is, if you want to reach the right state of meditation to become peaceful and light. You must strictly follow the 5 precepts in your daily life otherwise it could be really hard to get that level.

 

Try and find it out by yourself!!!!

________________________________________________________________

 

 

Thank you very much for your compliment , Khun Whan.

But I didn"t write the 5 precepts into English myself. Just search it on the internet, read it through and choose the version I like most.

That"s it !! Easy and Simply.

 

 

ผู้แสดงความคิดเห็น ชนิดา เชิงสะอาด/CHANIDA ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-10 06:29:11


ความคิดเห็นที่ 15 (1551374)

Hello again our dear friends around the world.

We"re still waiting for your feed back.

 

ผู้แสดงความคิดเห็น ชนิดา เชิงสะอาด/CHANIDA ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-10 06:54:02


ความคิดเห็นที่ 16 (1551534)

 

Oow!!!!

help translation

with me

and

Member

Baansuanpyramid

We can not

Pls.

ผู้แสดงความคิดเห็น แมว ประวีณา แค้มป์ (prawinakamp-at-gmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-10 23:12:26


ความคิดเห็นที่ 17 (1551538)

ขออนุโมทนา

กับพี่ธนาด้วยค่ะ สาธุ สาธุ สาธุ

พี่ชนิดาก๊าบ แปลเป็นไทยให้เก๊าอ่าน

บ้างจิ เก๊าอยากอ่าน คห. ของพี่อ่ะก๊าบ.....

ผู้แสดงความคิดเห็น นิพาดา กะตะศิลา (tee-ged-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-10 23:28:18


ความคิดเห็นที่ 18 (1551548)

ขออนุญาติแปลความเห็นคุณชนิดา เป็นเวอร์ชั่นของผม ให้เพื่อนอ่านแหน่เด้อ อิอิ

ขอขอบใจอย่างสุดซึ้งหล๊ายหลายเด้อค่ะคุณธนากับบทความธรรมทาน

อันทรงคุณค่าแก่ทุกผู้ทุกคนเด้อค่ะเด้อ

เจ้าช่างกรุณาขนาดเน๊าะแปลไทยให้อ่านนำ

โอว้!! จอร์จ มันเป็นการแปลที่วิเศษขนาดเล๊ย ข้อยก่าอัศจรรย์ใจขนาด อีแหลเด๊ะ

ควมเห็นของข้อย คำว่า "พอดี"(หรือสมดุล)นี่สำคัญขนาดเด๊ะ

 

 ทุกผู้ทุกคนควรใส่ใจกับมันแหน่

หากทันทีที่ร่างกายหรือจิตใจเจ้าบ่สมดุล

เจ้าก่าสิเป็นทุกข์ได้ง่ายเด้อค่ะ

หากว่ามีอีหยังในหัวเจ้าอีรุงตุงนัง มันสิเห็ดให้เจ้าเครียดเด้อ

ดังนั้นเจ้าควรสิเห็ดใจเจ้าให้สะอาด สบายก่อนเด้อ เพื่อสิเห็ดให้มันอยู่ในภาวะสมดุล

การนั่งสมาธิเป็นวิธีการที่ดีที่ซู๊ดด สิเห็ดให้ใจเจ้าสมดุล

ทันทีที่เจ้ามีสุขภาพจิตที่ดี จากนั้นเจ้าก่าสิมีร่างกายที่แข็งแฮงเด้อค่ะ

ควมลับก่าคือ หากเจ้าต้องการเข้าถึงภาวะของจิตที่เป็นสมาธิเพื่อให้เกิดควมสงบและเบาสบาย เจ้าก่าต้องรักษาศีล5 ในชีวิตประจำวันเจ้าอย่างเคร่งครัดเด้อค่ะ บ่อย่างซั้นแล้วมันก่ายากสิเห็ดให้จิตเข้าถึงสมาธิระดับนั้นได้

จงพยายามและหาทางเห็ดมันให้ได้โดยตัวเจ้าเองเด้อค่ะ

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

ขอบคุณล๊ายหลายสำหรับคำชมเด้อค่ะคุณแหวน

ข้อยก่าบ่ได้เขียนศีล5เป็นภาษาอังกฤษเองหรอกค่า แค่หาในอินเตอรเน็ตเด้อค่า

ก่าอ่านไปเรื่อยๆแล้วก่าเลือกเวอร์ชั่นที่ถูกใจที่สู๊ดมาโพสให้อ่านค่ะ

ก่าแค่นี้แหละค่ะ  !! ทั้งง่ายและสะดวก.

ฮ่วย คุณธนา มาแปลภาษาข้อยเป็นอีสานได้จั่งได๋นี่ !!!

ผู้แสดงความคิดเห็น ธนา อรุณภิญโญพล (nirvana_time-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-11 00:38:12


ความคิดเห็นที่ 19 (1551557)

I would like to say thank you to Ar-Jarn Ubon, Sacred articles in Baansuanpyramid, kun Tana,kun Chanida and everyone to shearing all of things of Buddha in Baansuanpyramid.Everything your did it"s could be helpful everyone in the wold who would like to know what the real right way of life. It"s very clearly for who confusing in the  real way of life such as me.    

 Finally  I would like to say " Thank You very much "  Take good care everyone.

ผู้แสดงความคิดเห็น ณัชชา พรหมทองแก้ว (nut-cha2000-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-11 08:04:32


ความคิดเห็นที่ 20 (1551560)

Thanks you so much

 P"Thana kab....b....b....b....b

Satu Satu Satu

ผู้แสดงความคิดเห็น นิพาดา กะตะศิลา (tee-ged-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-11 09:35:27


ความคิดเห็นที่ 21 (1551592)

 ฮามั่ก ๆ พ่อใหญ่ ธนา โดยเฉพาะบรรทัดสุดท้าย..คะ

ผู้แสดงความคิดเห็น พัทธ์ธีรา วังกาวันมณเฑียร (แหวน) (vann_ult-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-11 14:35:22


ความคิดเห็นที่ 22 (1551625)

พ่อใหญ่ธนา

คุณ มหา

นู่แมว

น้องชนิดา

และอีกหลายๆท่าน

ข่อยละอ่านได๋แต่...ไทย

กับ...ลาว

แปล...นำ...เด้อ...หมู่เฮา

ผู้แสดงความคิดเห็น กมลลักษณ์ โปษณกุล อ๊อด (aod5961-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-11 21:36:00


ความคิดเห็นที่ 23 (1551655)

 

 

Well, it"s really funny to read my comment in Thai translated by Mr.Tana , the most popular celebrity in Bansaun Theatre.

_______________________________________________________________

คำแปล

แหม..ได้มาอ่านคำแปล ค.ห.ของเราในสไตล์ของพ่อใหญ่ธนา คนดังแห่งวิกบ้านสวนฯแล้ว โคตรจะขำ..เจงๆเล๊ย...

ผู้แสดงความคิดเห็น ชนิดา เชิงสะอาด/CHANIDA ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-12 03:33:34


ความคิดเห็นที่ 24 (1551658)

Hi Kun Nutcha,

 

Welcome back to the webboard,it"s been a while that I didn"t see you make any comments.

 

By the way, I do agree that what we"re doing now is gonna be useful for everyone in the world.  Because the philosophy of the Buddha is very practical and universal. It doesn"t matter who you"re , what a belief you hold or  what religion you are ,  you all can learn about the Buddha teaching.

 

If you learn and apply it to your daily living, one day you"ll be free from suffering and rebirth.

 

As the Buddha teachings can help Kun Nutcha out of the troubles , depressions and confusions, right????

____________________________________________________________________________

 

คำแปล

หวัดดีจ๊า คุณ ณัชชา

ขอต้อนรับกลับคืนสู่เว็บบ้านสวนฯจ๊า...ไม่เห็นคุณ ณัชชา เข้ามาเมนต์ในเว็บบอร์ดมาพักใหญ่แล้วเนอะ

แบบว่า เห็นด้วยอย่างแรงนะ ที่คุณณัชชาบอกว่าที่พวกเราทำอยู่นี้จะเป็นประโยชน์อย่างยิ่งยวดต่อทุกๆคนในโลกใบนี้

เพราะหลักปรัชญาแห่งพระพุทธองค์นั้น นำไปปฏิบัติได้จริง และยังเป็นหลักสากล ที่ใครๆก็นำไปศึกษาเรียนรู้ได้ ไม่ว่าคุณจะเป็นใคร มีความเชื่อแบบไหน หรือ นับถือศาสนาอะไร

 

ถ้าศึกษาแล้วนำไปปฏิบัติในชีวิตประจำวัน ซักวันนึง คุณก็จะออกจากทุกข์และไม่ต้องกลับมาเวียนว่ายตายเกิดอีก...

 

ก็อย่างที่คำสอนแห่งพระพุทธองค์ ได้ช่วยให้คุณณัชชาคลี่คลายจากปัญหาชีวิต ความหดหู่และความสับสนในชีวิตมาแล้วนั่นแหล่ะ...เนอะ

ผู้แสดงความคิดเห็น ชนิดา เชิงสะอาด/CHANIDA ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-12 05:01:54


ความคิดเห็นที่ 25 (1551699)

 

 Hello Kun Chanida and everyone again. I didn"t came here to comments on webboard Baansuanpyramid for a while because I went to school and wanna finished my classes very fast and now my classes done. YES  you"re right !!!!! As the buddha teaching me helping me and be everything in my life. I"m very lucky I was born in the Buddha and Thailand country. 

Take good care.

สวัสดีคุณชนิดาและทุกๆคนอีกครั้งนะคะ ไม่ได้เข้ามาแสดงความคิดเห้นที่บ้านสวนระยะหนึ่งเพราะว่าไปเรียนมาค่ะ ตอนนี้เรียนเรียบร้อยแล้ว คุณชนิดาพูดถูกเป็นที่สุด ที่ศาสนาพุทธช่วยเหลือ สอนและเป็นทุกอย่างในชีวิตของณัชชา 

 ณัชชาโชคดีมากๆค่ะที่เกิดในประเทศไทยและศาสนาพุทธ 

ผู้แสดงความคิดเห็น ณัชชา พรหมทองแก้ว (nut-cha2000-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-12 11:43:40


ความคิดเห็นที่ 26 (1551795)

This Dhammatalk is very good for the ones who desired to improve thier meditation or to calm down their mind at anywhere anytime. Most of questions are common issue of people in trying practice meditation even you are Thai,Western or..., Answers are immediated response during discussion by the venerable enlighten monk who free from all lust and back to nirvana already. 

Thank you : http://www.ajahnchah.org/book/Questions_Answers1.php

Questions and Answers

 

 

 

Question:
I"m trying very hard in my practice but don"t seem to be getting anywhere.
Answer:
This is very important. Don"t try to get anywhere in the practice. The very desire to be free or to be enlightened will be the desire that prevents your freedom. You can try as hard as you wish, practice ardently night and day, but if it is still with the desire to achieve in mind, you will never find peace. The energy from this desire will be a cause for doubt and restlessness. No matter how long or how hard you practice, wisdom will not arise from desire. So, simply let go. Watch the mind and body mindfully but don"t try to achieve anything. Don"t cling even to the practice of enlightenment.
Q:
What about sleep? How much should I sleep?
A:
don"t ask me, I can"t tell you. A good average for some is four hours a night. What is important, though, is that you watch and know yourself. If you try to go with too little sleep, the body will feel uncomfortable and mindfulness will be difficult to sustain. Too much sleep leads to a dull or a restless mind. Find the natural balance for yourself. Carefully watch the mind and body and keep track of sleep needs until you find the optimum. If you wake up and then roll over for a snooze, this is defilement. Establish mindfulness as soon as your eyes open.
Q:
How about eating? How much should I eat?
A:
Eating is the same as sleeping. You must know yourself. Food must be consumed to meet bodily needs. Look at your food as medicine. Are you eating so much that you only feel sleepy after the meal and are you getting fatter every day? Stop! Examine your own body and mind. There is no need to fast. Instead, experiment with the amount of food you take. Find the natural balance for your body. Put all your food together in your bowl following the ascetic practice. Then you can easily judge the amount you take. Watch yourself carefully as you eat. Know yourself. The essence of our practice is just this. There is nothing special you must do. Only watch. Examine yourself. Watch the mind. Then you will know what is the natural balance for your own practice.
Q:
Are minds of Asians and Westerners different?
A:
Basically there is no difference. Outer customs and language may appear different, but the human mind has natural characteristics which are the same for all people. Greed and hatred are the same in an Eastern or a Western mind. Suffering and the cessation of suffering are the same for all people.
Q:
Is it advisable to read a lot or study the scriptures as a part of practice?
A:

 

The Dhamma of the Buddha is not found in books. If you want to really see for yourself what the Buddha was talking about, you don"t need to bother with books. Watch your own mind. Examine to see how feelings come and go, how thoughts come and go. don"t be attached to anything. Just be mindful of whatever there is to see. This is the way to the truths of the Buddha. Be natural. Everything you do in your life here is a chance to practice. It is all Dhamma. When you do your chores, try to be mindful. If you are emptying a spittoon or cleaning a toilet, don"t feel you are doing it as a favor for anyone else. There is Dhamma in emptying spittoons. Don"t feel you are practicing only when sitting still, cross-legged. Some of you have complained that there is not enough time to meditate. Is there enough time to breathe? This is your meditation: mindfulness, naturalness in whatever you do.

 

Q:

 

What can I do about doubts? Some days I"m plagued with doubts about the practice or my own progress, or the teacher.

 

A:
Doubting is natural. Everyone starts out with doubts. You can learn a great deal from them. What is important is that you don"t identify with your doubts: that is, don"t get caught up in them. This will spin your mind in endless circles. Instead, watch the whole process of doubting, of wondering. See who it is that doubts. See how doubts come and go. Then you will no longer be victimized by your doubts. You will step outside of them and your mind will be quiet. You can see how all things come and go. Just let go of what you are attached to. Let go of your doubts and simply watch. This is how to end doubting.
Q:
What about other methods of practice? These days there seem to be so many teachers and so many different systems of meditation that it is confusing.
A:
It is like going into town. One can approach from the north, from the southeast, from many roads. Often these systems just differ outwardly. Whether you walk one way or another, fast or slow, if you are mindful, it is all the same. There is one essential point that all good practice must eventually come to - not clinging. In the end, all meditation systems must be let go of. Neither can one cling to the teacher. If a system leads to relinquishment, to not clinging, then it is correct practice.
You may wish to travel, to visit other teachers and try other systems. Some of you have already done so. This is a natural desire. You will find out that a thousand questions asked and knowledge of many systems will not bring you to the truth. Eventually you will get bored. You will see that only by stopping and examining your own mind can you find out what the Buddha talked about. No need to go searching outside yourself. Eventually you must return to face your own true nature. Here is where you can understand the Dhamma.
Q:
A lot of times it seems that many monks here are not practicing. They look sloppy or unmindful. This disturbs me.
A:
It is not proper to watch other people. This will not help your practice. If you are annoyed, watch the annoyance in your own mind. If others" discipline is bad or they are not good monks, this is not for you to judge. You will not discover wisdom watching others. Monks" discipline is a tool to use for your own meditation. It is not a weapon to use to criticize or find fault. No one can do your practice for you, nor can you do practice for anyone else. Just be mindful of your own doings. This is the way to practice.
Q:
I have been extremely careful to practice sense restraint. I always keep my eyes lowered and am mindful of every little action I do. When eating, for example, I take a long time and try to see each touch: chewing, tasting, swallowing, etc. I take each step very deliberately and carefully. Am I practicing properly?
A:
Sense restraint is proper practice. We should be mindful of it throughout the day. But don"t overdo it! Walk and eat and act naturally. And then develop natural mindfulness of what is going on within yourself. Don"t force your meditation nor force yourself into awkward patterns. This is another form of craving. Be patient. Patience and endurance are necessary. If you act naturally and are mindful, wisdom will come naturally too.
Q:
Is it necessary to sit for very long stretches?
A:
No, sitting for hours on end is not necessary. Some people think that the longer you can sit, the wiser you must be. I have seen chickens sit on their nests for days on end! Wisdom comes from being mindful in all postures. Your practice should begin as you awaken in the morning. It should continue until you fall asleep. Don"t be concerned about how long you can sit. What is important is only that you keep watchful whether you are working or sitting or going to the bathroom.
Each person has his own natural pace. Some of you will die at age fifty, some at age sixty-five, and some at age ninety. So, too, your practice will not be all identical. Don"t think or worry about this. Try to be mindful and let things take their natural course. Then your mind will become quieter and quieter in any surroundings. It will become still like a clear forest pool. Then all kinds of wonderful and rare animals will come to drink at the pool. You will see clearly the nature of all things (sankhārās) in the world. You will see many wonderful and strange things come and go. But you will be still. Problems will arise and you will see through them immediately. This is the happiness of the Buddha.
Q:
I still have very many thoughts. My mind wanders a lot even though I am trying to be mindful.
A:
Don"t worry about this. Try to keep your mind in the present. Whatever there is that arises in the mind, just watch it. Let go of it. Don"t even wish to be rid of thoughts. Then the mind will reach its natural state. No discriminating between good and bad, hot and cold, fast and slow. No me and no you, no self at all. Just what there is. When you walk on alms-round, no need to do anything special. Simply walk and see what there is. No need to cling to isolation or seclusion. Wherever you are, know yourself by being natural and watching. If doubts arise, watch them come and go. It"s very simple. Hold on to nothing.
It is as though you are walking down a road. Periodically you will run into obstacles. When you meet defilements, just see them and just overcome them by letting go of them. don"t think about the obstacles you have passed already. Don"t worry about those you have not yet seen. Stick to the present. Don"t be concerned about the length of the road or about the destination. Everything is changing. Whatever you pass, do not cling to it. Eventually the mind will reach its natural balance where practice is automatic. All things will come and go of themselves.
Q:
You have said that samatha and vipassanā or concentration and insight are the same. Could you explain this further?
A:
It is quite simple. Concentration (samatha) and wisdom (vipassanā) work together. First the mind becomes still by holding on to a meditation object. It is quiet only while you are sitting with your eyes closed. This is samatha and eventually this samādhi-base is the cause for wisdom or vipassanā to arise. Then the mind is still whether you sit with your eyes closed or walk around in a busy city. It"s like this. Once you were a child. Now you are an adult. Are the child and the adult the same person? You can say that they are, or looking at it another way, you can say that they are different. In this way samatha and vipassanā could also be looked at as separate. Or it is like food and feces. Food and feces could be called the same and they can be called different. Don"t just believe what I say, do your practice and see for yourself. Nothing special is needed. If you examine how concentration and wisdom arise, you will know the truth for yourself. These days many people cling to the words. They call their practice vipassana. Samatha is looked down on. Or they call their practice samatha. It is essential to do samatha before vipassanā, they say. All this is silly. Don"t bother to think about it in this way. Simply do the practice and you"ll see for yourself.
Q:
Is it necessary to be able to enter absorption in our practice?
A:
No, absorption is not necessary. You must establish a modicum of tranquillity and one-pointedness of mind. Then you use this to examine yourself. Nothing special is needed. If absorption comes in your practice, this is OK too. Just don"t hold on to it. Some people get hung up with absorption. It can be great fun to play with. You must know proper limits. If you are wise, then you will know the uses and limitations of absorption, just as you know the limitations of children verses grown men.
Q:
Why do we follow the ascetic rules such as only eating out of our bowls?
A:
The ascetic precepts are to help us cut defilement. By following the ones such as eating out of our bowls we can be more mindful of our food as medicine. If we have no defilements, then it does not matter how we eat. But here we use the form to make our practice simple. The Buddha did not make the ascetic precepts necessary for all monks, but he allowed them for those who wished to practice strictly. They add to our outward discipline and thereby help increase our mental resolve and strength. These rules are to be kept for yourself. Don"t watch how others practice. Watch your own mind and see what is beneficial for you. The rule that we must take whatever meditation cottage assigned to us is a similarly helpful discipline. It keeps monks from being attached to their dwelling place. If they go away and return, they must take a new dwelling. This is our practice - not to cling to anything.
Q:
If putting everything together in our bowls is important, why don"t you as a teacher do it yourself? Don"t you feel it is important for the teacher to set an example?
A:
Yes, it is true, a teacher should set an example for his disciples. I don"t mind that you criticize me. Ask whatever you wish. But it is important that you do not cling to the teacher. If I were absolutely perfect in outward form, it would be terrible. You would all be too attached to me. Even the Buddha would sometimes tell his disciples to do one thing and then do another himself. Your doubts in your teacher can help you. You should watch your own reactions. Do you think it is possible that I keep some food out of my bowl in dishes to feed the laymen who work around the temple?
Wisdom is for yourself to watch and develop. Take from the teacher what is good. Be aware of your own practice. If I am resting while you must all sit up, does this make you angry? If I call the color blue red or say that male is female, don"t follow me blindly.
One of my teachers ate very fast. He made noises as he ate. Yet he told us to eat slowly and mindfully. I used to watch him and get very upset. I suffered, but he didn"t! I watched the outside. Later I learned. Some people drive very fast but carefully. Others drive slowly and have many accidents. Don"t cling to rules, to outer form. If you watch others at most ten percent of the time and watch yourself ninety percent, this is the proper practice. At first I used to watch my teacher Ajahn Tong Raht and had many doubts. People even thought he was mad. He would do strange things or get very fierce with his disciples. Outside he was angry, but inside there was nothing. Nobody there. He was remarkable. He stayed clear and mindful until the moment he died.
Looking outside the self is comparing, discriminating. You will not find happiness that way. Nor will you find peace if you spend your time looking for the perfect man or the perfect teacher. The Buddha taught us to look at the Dhamma, the truth, not to look at other people.
Q:
How can we overcome lust in our practice? Sometimes I feel as if I am a slave to my sexual desire.
A:
Lust should be balanced by contemplation of loathesomeness. Attachment to bodily form is one extreme and one should keep in mind the opposite. Examine the body as a corpse and see the process of decay or think of the parts of the body such as the lungs, spleen, fat, feces, and so forth. Remember these and visualize this loathesome aspect of the body when lust arises. This will free you from lust.
Q:
How about anger? What should I do when I feel anger arising?
A:
You must use loving-kindness. When angry states of mind arise in meditation, balance them by developing feelings of loving-kindness. If someone does something bad or gets angry, don"t get angry yourself. If you do, you are being more ignorant than they. Be wise. Keep in mind compassion, for that person is suffering. Fill your mind with loving-kindness as if he were a dear brother. Concentrate on the feeling of loving-kindness as a meditation subject. Spread it to all beings in the world. Only through loving-kindness is hatred overcome.
Sometimes you may see other monks behaving badly. You may get annoyed. This is suffering unnecessarily. It is not yet our Dhamma. You may think like this: ""He is not as strict as I am. They are not serious meditators like us. Those monks are not good monks"". This is a great defilement on your part. Do not make comparisons. Do not discriminate. Let go of your opinion as watch your opinions and watch yourself. This is our Dhamma. You can"t possibly make everyone act as you wish or be like you. This wish will only make you suffer. It is a common mistake for meditators to make, but watching other people won"t develop wisdom. Simply examine yourself, your feelings. This is how you will understand.
Q:
I feel sleepy a great deal. It makes it hard to meditate.
A:
There are many ways to overcome sleepiness. If you are sitting in the dark, move to a lighted place. Open your eyes. Get up and wash your face or take a bath. If you are sleepy, change postures. Walk a lot. Walk backwards. The fear of running into things will keep you awake. If this fails, stand still, clear the mind and imagine it is full daylight. Or sit on the edge of a high cliff or deep well. You won"t dare sleep! If nothing works, then just go to sleep. Lay down carefully and try to be aware until the moment you fall asleep. Then as you awaken, get right up. Don"t look at the clock or roll over. Start mindfulness from the moment you awaken. If you find yourself sleepy everyday, try to eat less. Examine yourself. As soon as five more spoonfuls will make you full, stop. Then take water until just properly full. Go and sit. Watch your sleepiness and hunger. You must learn to balance your eating. As your practice goes on you will feel naturally more energetic and eat less. But you must adjust yourself.

 

 

 

 

 

ผู้แสดงความคิดเห็น ธนา อรุณภิญโญพล (nirvana_time-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-12 23:25:55


ความคิดเห็นที่ 27 (1552008)

Oh How Great it is! common questions but a wise mind can bring out  very wise answers.

 

I think it"s really useful  for everyone.

 

Many thanks to you again, Kun Tana.

___________________________________________________________

คำแปล

โอ้วววว...สุดยอด... คำถามพื้นๆ แต่ด้วยจิตที่หยั่งรู้ของผู้ตอบ

จึงได้คำตอบที่สุดแสนจะชาญฉลาดล้ำเิลิศ

คิดว่าเป็นประโยชน์กับทุกๆท่านนะคะ

 

ขอบคุณมั่กๆอีกครั้งนะคะ พ่อใหญ่ธนา...

ผู้แสดงความคิดเห็น ชนิดา เชิงสะอาด/CHANIDA ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-14 04:08:41


ความคิดเห็นที่ 28 (1552038)

Dear all,

Thanks Na ka Khun Thana for created this forum and everybody on this forum.

I would like to learn english pass Dhumma issue and this is very great to share.

hope to see new friend from Dhumma story.

best regard to  webmaster and Arjan Ubon.

I will follow this news from good heart in Baansuanpyramid webbord.

Thanks for speacial roiet team ka Khun chanida that all your commented every forum encouraged me  for do the right way good way.

My english is not well but I try to shared and activated this forum ka.

sincerely yours,

aramsri

ผู้แสดงความคิดเห็น อร่ามศรี สุวัตถิกุล (adda_bkk-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-14 10:37:03


ความคิดเห็นที่ 29 (1552384)

Thanks for joining us, Kun Aramsri.

As I said, every little helps !! _

____________________________________

ขอบคุณที่เข้ามาจอยกัน จอยกัน นะค๊า คุณอร่ามศรี

อย่างที่ชนิดาเคยพูดไว้นั่นแหล่ะ จะนิดจะหน่อย

จะเล็กน้อย ก็ถือว่าเป็นการช่วยเหลือกันได้ทั้งน๊าน

 

 

ผู้แสดงความคิดเห็น ชนิดา เชิงสะอาด/CHANIDA ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-16 04:13:42


ความคิดเห็นที่ 30 (1552896)

I would like to say Thank you for every holy thing in the Holy site Baansuaypyramid and every charity of everyone  to share be the alms giver..

Thank you for your  kindness much  more and more ^0^...

 

ผู้แสดงความคิดเห็น ณัชชา คู่วิรัตน์ (นู๊ปุ๊ก) (x_periment_wow-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-19 03:05:14


ความคิดเห็นที่ 31 (1552977)

Halo!  Friends

First, I need to tell you all about my english is pool, due to I"m a housewife but  trying to joint with everyone for experiene and another thing that I met in Baansuanpyramid. It makes me wonder again and again!!

But I will tell you later NaKa, coz english to hard for me ka.

For People in the world who want to learn more about Baansuanpyramid, comon plz......

We Waiting You Tarod Tarod Ka....

ผู้แสดงความคิดเห็น ชุติมณฑน์ ใจดี ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-06-19 22:37:02


ความคิดเห็นที่ 32 (1561523)

Hello friend, I saw someone online from Deutschland, I don"t sure you are Thai or Deutsch people.Anyway,welcome to Baansuan Pyramid. You can type in English to share your experience with us at anytime.

Could you help to change your displayed name to be your full first name+last name ? so that we can call and know more on you. You can call me "Thana",now I am waiting for your first greeting to us

ผู้แสดงความคิดเห็น ธนา อรุณภิญโญพล (nirvana_time-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-08-01 22:14:56


ความคิดเห็นที่ 33 (1563802)


Hello, k. Thana and everyone.
Today is the first day of open discussion board. English version.
I learn with me.

Motana Boon  tuk tuk Boon

  Satoo satoo satoo

ผู้แสดงความคิดเห็น รุ่งสุภารัตน์ รุ่งเรือง (parungrueang-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-08-14 21:10:01


ความคิดเห็นที่ 34 (1563924)

Hi Khun Rungsuparat ...hope to see you at Baansuan Pyramid Naka

ผู้แสดงความคิดเห็น อร่ามศรี สุวัตถิกุล (adda_bkk-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-08-15 12:14:41


ความคิดเห็นที่ 35 (1564008)

Hi k. Aramsri.....Nice to meet you.
Met on 28 Augus  at  Baansuanpyramid
  naka

ผู้แสดงความคิดเห็น รุ่งสุภารัตน์ รุ่งเรือง (parungrueang-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-08-15 20:15:23


ความคิดเห็นที่ 36 (1564010)

Glad to see your greeting , don"t shy to do the goodness, no one perfect and English is not our native language but we try best to connect the world together, we bless our friends to reveal/fulfill their life with happiness as we are.

Just say "Hello" this word will make the world smile

ผู้แสดงความคิดเห็น ธนา อรุณภิญโญพล (nirvana_time-at-hotmail-dot-com) ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-08-15 20:26:20


ความคิดเห็นที่ 37 (1564260)

I feel good. A good fight.
This feels really good. I think tomorrow better than today.

ผู้แสดงความคิดเห็น รุ่งสุภารัตน์ รุ่งเรือง ตอบโดยสมาชิกวันที่ตอบ 2011-08-16 23:18:41



[1]


Copyright © 2010 All Rights Reserved.